لوله های لودن (بر گرفته از Low Density که با نام تجاری LDPE نیز شناخته می شود) از جنس پلی اتیلن نرم بوده و تقریباً تمام خواص لوله های پلی اتیلن سخت (HD مخفف High density که با نام تجاری HDPE نیز نمایش شناخته می شود) را دارا می باشد. اما به دلیل ساختار مولوکولی متفاوت، لوله لودن نرم تر و انعطاف پذیر تر از لوله پلی اتیلن سخت می باشد. لوله لودن با نام شیلنگ آبیاری قطره ای یا لوله ۱۶ نیز بین کشاورزان رایج است.

از لوله لودن بیشتر در سیستم های آبیاری قطره ای استفاده می شود. لوله پلی اتیلن لودن در سایزهای مخصوص و محدودی تولید می شوند. به طور کلی مصرف سایز های ۱۶ و ۲۰ میلیمتر (قطر) لوله لودن بیشتر از سایر سایزهای آن است. لوله لودن در سیستم آبیاری قطره ای نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.
خواص لوله پلی اتیلن لودن:
یکی از مهمترین خواصی که لوله آبیاری قطره ای داراست، خاصیت مقاوم بودن آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) است. به دلیل این که لوله‌های آبیاری قطره ای لودن معمولاً بر روی زمین پهن می شوند و در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار دارند، این خاصیت بیشتر خودنمایی می کند. لوله های لودن غیر استاندارد در معرض اشعه خورشید دچار فرسودگی می شوند و به مرور زمان از بین می روند. به خاطر همین ، هنگام خرید لوله لودن دقت نمایید که لوله ای استاندارد و با کیفیت خریداری نمایید. شرکت ابرسان نوید افتخار خواهد داشت این محصول را با کیفیت بسیار بالا به مشتریان خود عرضه نماید.